В связи с поднявшимся шумом и паникой по поводу получения писем с предупреждением от шаттера хотелось бы получить информацию о масштабах "бедствия". Возможно письма пришли просто всем и тогда можно успокоиться, перестать нервничать и лихорадочно изменять названия, которые и так являются нормальными.
Очень много людей получило это письмо хотя никаким спамом не занимались. Я так подозреваю, что шаттер натравил какой-то скрипт, который шерстит все портфолио и при нахождении хоть одного совпадения с заранее определённым шаблоном (который возможно составлен не очень грамотно) отсылает такое письмо. Согласен, что бороться со спамом нужно. Но не надо заранее на всех, кто получил такое письмо, вешать ярлык "спаммер".
Итак, пожалуйста ответьте на вопрос получали ли вы такое письмо от шаттера:
-----------
Dear ...,
We have become aware that your portfolio now includes titles with spammy repetitive words or phrases.
...
If you do not correct your titles, or you continue to create repetitive or spammy titles, your account may be suspended.
----------
Перед тем как отвечать, убедитесь пожалуйста, что письмо от шаттера не попало в папку "спам".
UPD:
Интересно узнать если есть кто-то, кто получил письма уже сегодня (1 июля) после полудня по центральноевропейскому времени. Отпишитесь пожалуйста.
Отдельно прошу ответить тех, кто получил от шаттера конкретные номера изображений, где нарушены их правила.
О том что можно попросить предоставить доп. информацию написала Kate (администратор) на официальном форуме шаттера.
http://forums.submit.shutterstock.co...-titles/page-8
Hello All,
If you would like more information about which images in your portfolio were identified by our system as being potentially spammy, please write to us at
submit@shutterstock.com. We have a lot of e-mails to go through, but we will get back to you with examples of what our system found.
Best,
Kate
=================
Пришло официальное извинение от Jon Oringer:
=================
We would like to offer a clarification about yesterday’s email regarding the titles of your content. This email was distributed to a broader group of contributors than we intended. We sincerely apologize for the concern caused. We want to reassure you that no further action is required from you.
The vast majority of our community work hard to consistently create powerful and descriptive titles to support their work. Our goal is to create a fair and level playing field for our entire contributor community and we value the time and energy invested into preparing your content for license on Shutterstock.
We have robust compliance standards in place to protect the integrity of your content and we are investing heavily in developing a new platform to improve the contributor experience. You may have seen some of the new pages recently rolled out. Included in this development will be new contributor tools to help with your content submission process.
We are working tirelessly on creating the best contributor experience for our content creators and we apologize for the communication yesterday. You can expect that any further communication from us will be detailed, informative, specific, and actionable.
Thank you,
Jon Oringer
and
The Shutterstock Contributor Support Team